Jongerencampagne nuietsdoenaanjepensioen.nl met vernieuwde content

Door: admin
24 Jun 2020

24-06-2020

De jongerencampagne de tijd van je leven heeft een nieuwe naam gekregen: Nu iets doen aan je pensioen. De aangepaste website staat sinds maandag 15 juni online: www.nuietsdoenaanjepensioen.nl.

dtvjl

Het doel van de campagne blijft hetzelfde: vertrouwen van jongeren (25-35 jarigen) in pensioen vergroten. De vraag ‘Wanneer moet je iets doen aan je pensioen’ wordt op de website beantwoord door:

  • Momenten zien waarop je ‘Nu niet’ iets aan je pensioen hoeft te doen te laten zien. Deze momenten worden altijd gevolgd door momenten waarop je ‘Nu wel’ iets aan je pensioen moet doen (life-events). Door de ‘Nu niet’ momenten expliciet te benoemen, blijkt dat er maar een paar momenten zijn waarop je ‘Nu wel’ aan je pensioen moet denken. Dat verlaagt de drempel om op de ‘Nu wel’ momenten écht even te kijken. Op de website geven we in checklists concreet aan wat je moet doen en waar je moet zijn. Dit activeert en biedt handelingsperspectief.
  • Animatiefilmpjes waarin misvattingen over pensioen worden ontkracht.
  • Pensioen Shorties: ultrakorte podcasts met alles wat jij moet weten over pensioen. Hierin wordt basale informatie gegeven over hoe pensioen werkt. We weten immers dat kennis = vertrouwen.

Waarom een nieuwe naam voor de campagne
De naam De tijd van je leven maakte onvoldoende duidelijk waar de campagne over gaat. Uit onderzoek is gebleken dat de doelgroep behoefte heeft aan duiding: in één oogopslag moet duidelijk zijn welke informatie op de site te halen is en waarom dit relevant is. Ook geven jongeren aan dat het onduidelijk is wanneer zij iets aan hun pensioen moeten doen. Door deze vraag als naam van de website te kiezen, voldoen we – naar verwachting – aan de behoeftes van de doelgroep.

Samenwerking met de leden
Het Nu niet/Nu wel concept is concreet, laagdrempelig en breed in te zetten. Ook voor onze leden zien we kansen om in de eigen communicatie bij dit concept aan te sluiten. Uitingen die voor de campagne zijn gemaakt, kunnen op elk moment door de leden gebruikt worden. Samen zorgen we voor een hoger bereik en voor meer impact om de beeldvorming over pensioen te veranderen.

De animaties, podcasts en campagnefilmpjes worden in de Etalage beschikbaar gesteld (alleen voor leden beschikbaar).

Bron: Pensioenfederatie

Source

Ook interessant…

Nieuwbrief

Bent u benieuwd waar 4PP Audit mee bezig is? Wij houden u graag op de hoogte door middel van onze nieuwsbrief. Schrijf u nu in en mis niets!

Door in te schrijven voor onze nieuwsbrief gaat u akkoord met ons Privacybeleid.